Landscouts (11-15 jaar)

Opkomst: zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur

Landscouts, ook wel landverkenners, houden zich bezig met diverse scoutingactiviteiten. De ene opkomst bouwen we constructies met houten palen en touw (pionieren), de andere opkomst gaan we koken of vlotvaren. We doen ook leuke spellen en andere uitdagende activiteiten op en rond het gebouw of tijdens een uitstapje.

Jaarlijks nemen we deel aan regionele scoutingwedstrijden, waar we strijden met andere Zeeuws-Vlaamse groepen om onze scoutingvaardigheden. De winnaars van dit weekend vertegenwoordigen Scouting Zeeland tijdens de Landelijke Scoutingwedstrijden. Daar strijden de beste scouts van Nederland om het wisselschild. Rond kerst slapen we twee nachten op het gebouw voor SinterMis, een kamp vol lekker eten en cadeautjes. Natuurlijk sluiten we het scoutingjaar af met een zomerkamp. Lekker relaxen in het zonnetje, zwemmen, een stad bezoeken, nachtelijke tochten, kampvuur, veel te weinig slaap en nieuwe vrienden ontmoeten; het recept voor een onvergetelijk zomerkamp!

Wil je meer weten? Kom gewoon een paar keer langs en je zult vanzelf ervaren wat de landscouts zijn!