Lid worden

Ben je klaar voor een geweldig avontuur? Word lid van bij Scouting Oostburg en ontdek de spannende wereld van samenwerken, natuur en avontuur. Samen met de andere leden kun je leuke spellen spelen, kampvuur maken, kamperen en nog veel meer. Je bent welkom om mee te doen met onze wekelijkse activiteiten als je ouder bent dan 4,5 jaar. Uiteraard hebben we ook voor de minder jeugdige geïnteresseerden een plek waar je terecht kunt. Lees snel verder om aan jouw avontuur te beginnen!

Vier keer kijken

Ontdek Scouting Oostburg met ons speciale aanbod: vier keer gratis kijken bij de leuke en uitdagende opkomsten. Bij Scouting Oostburg staat ontdekken, plezier maken en vriendschap centraal. Benieuwd hoe? Kom eens kijken bij de speltak die past bij jouw leeftijdsgroep en interesse. Klik hieronder op jouw speltak voor meer informatie over de opkomsttijden en contactgegevens.

Inschrijven

Als je vier keer hebt gekeken bij jouw speltak is het tijd om te beslissen of je lid wilt worden van Scouting Oostburg. Als je lid wilt worden vragen we je om een inschrijf- en incassoformulier in te vullen. Deze twee formulieren lever je vervolgens in bij jouw leiding. Je wordt dan ingeschreven per de eerste dag van de volgende maand. Vanaf die maand betaal je dan ook contributie.

Als je lid wordt van Scouting Oostburg, ben je automatisch ook lid van Scouting Regio Zeeland en Scouting Nederland. Je betaalt je lidmaatschap aan Scouting Oostburg en wij dragen de benodigde contributie af aan de andere scoutingverenigingen.

Financiën

Ieder lid van onze Scoutinggroep betaalt contributie. Scouting Oostburg heeft als doel dat scouting voor iedereen financieel toegankelijk moet zijn. Daarom houden we de contributie zo laag mogelijk. Mochten er desondanks toch nog beperkingen zijn, kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden bijvoorbeeld door een aanvraag bij Stichting Leergeld

Voor alle speltakken bedraagt de contributie €12,50 per maand. Enkel voor leden van de stam (18+) wijkt dit bedrag af omdat zij per aanwezige opkomst een extra bedrag betalen. Bij Scouting Oostburg werken we met een automatische incasso per drie maanden. Je betaalt dus in maart €37,50 voor de maanden januari, februari en maart. Voor activiteiten als kampjes en uitstapjes vragen de speltakken een extra bijdrage. Dit is afhankelijk van de speltak en activiteit.

Over het algemeen heeft de leiding niets te maken met de contributie. Dit wordt allemaal geregeld door onze penningmeester. Je kunt via dit e-mailadres terecht met al je vragen over de contributie.

Installeren

Wanneer je een paar maanden meedraait met jouw speltak zal je geïnstalleerd worden. Installeren betekent de scoutingwet en -belofte afleggen tijdens een feestelijke opkomst. Vanaf dan hoor je er echt bij want ook jij krijgt dan een echte Scouting Oostburgdas en verschillende badges voor op je uniform. Als het zover is zal je leiding je inlichten over de aanschaf van deze benodigdheden. Het enige wat je van tevoren al aan kunt schaffen is het uniform. Maar let goed op want elke speltak heeft zijn eigen uniform!

Lidmaatschap opzeggen

Natuurlijk vinden we het jammer dat je overweeg om je lidmaatschap bij Scouting Oostburg op te zeggen. Als je dan toch uitgeschreven wilt worden, hebben wij een schriftelijke bevestiging nodig. Je mag dus gewoon een mailtje sturen naar jouw leiding. Zij zorgen ervoor dat je wordt uitgeschreven. Omdat we werken met een opzegtermijn van één maand, zul je worden uitgeschreven van de laatste dag van de volgende maand. De automatische incasso stopt dan ook op die dag.

Bijvoorbeeld: als je beslist op 2 maart dat je wilt stoppen met scouting, dan wordt je uitgeschreven per 30 april. Je automatische incasso en je lidmaatschap van Scouting Regio Zeeland en Scouting Nederland stopen dan ook.